Het tempo in mijn leven wordt bepaald door mijn passie. Niet door diabetes

Diabeloop maakt de ontwikkeling van zijn merkpositionering bekend.

Datum

Delen

Facebook Twitter Linkedin

Het gaat om meer dan een overtuiging, het is een missie.

Ervoor zorgen dat personen met diabetes minder tijd kwijt zijn aan het managen van hun chronische ziekte en meer aandacht kunnen besteden aan hun wensen en passies, kortom meer tijd voor het gewone leven hebben. Dat is wat Diabeloop en zijn teams dagelijks motiveert. En dit is al zo sinds de oprichting van het bedrijf. 

De beheer- en behandeloplossingen voor diabetes, die steeds meer geautomatiseerd en gepersonaliseerd worden en waarvan de medische technologie uit Grenoble aan de basis ligt, geven dit motto weer. 

Erik Huneker, medeoprichter en CEO van Diabeloop, vertelde onlangs in een persbericht: 

“Sinds 2021 werken wij met z’n allen onvermoeibaar samen bij Diabeloop om duizenden personen te laten profiteren van onze oplossingen en hun enthousiasme te zien […].” 

Deze visie wordt, ongeacht hun expertise, gedeeld door de talenten binnen de organisatie en zet de toon bij de werkzaamheden. 

“De missie van Diabeloop is koersbepalend voor onze dagelijkse inzet om geavanceerde algoritmen te ontwikkelen en te bieden die het leven van personen met diabetes comfortabeler maken en hen meer levenskwaliteit geven.” – aldus Yousra Tourki, Algorithms Manager. 

Passies op de eerste plaats 

Mensen met diabetes zijn niet zozeer patiënt, maar vooral personen met behoeften, wensen en passies die hen uniek maken. 

Stéphanie Jégu, Directeur Merk en Communicatie van Diabeloop, licht toe: “Diabetes is geen persoonlijkheidskenmerk, maar een medereiziger die zich op een bepaald moment en om verschillende redenen heeft opgedrongen. Helaas bestaan er tegenwoordig nog veel stereotypen en stigma’s die aan het leven met diabetes kleven. De merkpositionering van Diabeloop herinnert ons eraan dat het bij personen om hun individualiteit en identiteit gaat en niet om hun chronische aandoening. Het managen van diabetes is een noodzaak, maar je hoeft jezelf niet op het tweede plan te zetten en kunt gewoon leven voor datgene wat voor jou de moeite waard is. Technologische vooruitgang en innovatieve oplossingen helpen mee om dit mogelijk te maken!” 

Of je nu van koken, lichamelijke oefening of activiteiten in de buitenlucht houdt, de merkpositionering van Diabeloop wordt geïllustreerd aan de hand van vijf passies. 

En omdat elke passie telt, zijn dit niet de enige waaraan aandacht wordt besteed! 

Een positionering waarmee personen met diabetes en zorgverleners volledig instemmen. 

De ontwikkeling van de merkpositionering van Diabeloop werd voor de eerste keer bekendgemaakt op het DDG, een Duits diabetescongres, en lokte de reacties uit.